Palmserver.cz

T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu!
Publikováno: Úterý, 31.05. 2011 - 13:00:00
Téma: Názory a polemiky


Český T-Mobile si u nás v posledních měsících příliš popularity nezískal. Trend některých nově zaváděných opatření dává tušit, že řada "dobrých nápadů" buď pochází z jedné osvícené hlavy nebo sleduje sleduje linii, kterou tato hlava silně preferuje. Naše redakční e-mailová schránka se během posledních několika málo dnů začala plnit rozhořčenými reakcemi kamarádů, přátel a čtenářů na poslední z těchto "dobrých nápadů".

Tím je rušení oblíbených poštovních schránek MobileBox a MobileBox Easy, které většině zákazníků T-Mobile sloužily dlouhá léta jako služba pro informování formou SMS o příchozích e-mailech. Fungovalo to znamenitě. Uživatel si ve svých původních e-mailových schránkách prostě jen nastavil přeposílání kopií na MobileBox Easy (tato služba byla zdarma) a když mu na hlídanou adresu někdo@jehodoména.cz přišel e-mail, odeslala se kopie na jeho MobileBox, odkud se okamžitě odeslala SMS na telefonní číslo uživatele. Tato praktická služba naprosto spolehlivě fungovala dlouhá léta a uživatele s ní byli spokojeni, snad až na relativně nízkou kapacitu bezplatné schránky, která se musela čas od času uvolnit od starých e-mailů, aby mohla dále fungovat.

Co nám v tuto chvíli T-Mobile nabízí jako náhradu? Založení freemailu na Google či Seznamu (atp.) a službu Postm@n. Ta má několi podob. Jedna je free a nabízí přeposílání, které obsahuje adresu odesílatele, předmět a text, a to do celkové délky 160ti znaků. V tom samozřejmě problém není, ale k meritu věci se ještě dostaneme. Druhou možností jsou tzv. "Dlouhé SMS", což je placená služba s celkovou délkou zasílaného textu 478 znaků (1 až 3 SMS). Třetí možností je pak placené přeposílání MMS s délkou textu 1000 znaků a s přílohami. Máte pocit, že to nezní špatně? Bohužel, odpovědné osoby v T-Mobile asi trpí stejnou iluzí.

Takže nyní se podívejme, v čem je problém, proč klienti nadávají a proč řada z nich vážně uvažuje o změně operátora. Jde o to, že v T-Mobile zapomněli na prastarou manažerskou zásadu, která všem rozumným řídícím pracovníkům a šéfům firem velí nezasahovat do věcí, které fungují, když je co zlepšovat jinde (v ostravštině to zní mnohem šťavnatěji).

Služba Postm@n funguje na základě POP3 a celou původní službu převrací doslova naruby. Místo aby notifikační SMSka byla vyslána při příchozím e-mailu na MobileBox, dojde k odeslání SMSky až po té, kdy se vám T-Mobile podívá do vaší soukromé e-mailové schránky a zjistí, že v ní je nová zpráva! Ano, čtete dobře. V T-Mobile si někdo skutečně vážně představuje, že jim dáte svoje přístupová hesla do vašich soukromých i firemních e-mailových schránek! Aby toho nebylo málo, tak tento geniální mechanismus má ještě jeden "hák". T-Mobile vám do vašich schránek chce nahlížet v nějakých časových intervalech, které se podle prvních a poměrně realistických odhadů mohou pohybovat v rozmezí 5ti až 20ti minut, ale nikde není zaručeno, že to nebude trvat déle! Pravděpodobně se tím zatíží i komunikace s poštovními servery, což může mít i další důsledky (to budou mít na Seznamu radost, až se jim zvýší dotazy na poštovní servery o řekněme dva miliony za pět minut).

Takže si to shrňme, protože tato jen těžko uvěřitelná noční můra vyžaduje na pochopení mnohem více fantazie, energie a logického myšlení, než bylo bezpochyby třeba na rozhodnutí o jejím uvedení v reálný život.

T-Mobile vám místo bezproblémové a rychlé služby, která po doručení e-mailu okamžitě posílala SMSku na váš mobil nabízí nesrovnatelně pomalejší službu, kde nějakých 10-20minut nemusí hrát roli a ještě vyžaduje volný přístup do vašich privátních nebo firemních poštovních schránek! A to nemluvě o práci, kterou přidá svým klientům tím, že je nutí ztrácet čas nastavováním přístupu k jednotlivým schránkám.

Co asi tak vedlo k takovému "nápadu"? Jakou přidanou hodnotu má nová služba oproti staré, která spolehlivě fungovala mnoho let a snad ještě od doby původního Paegasu? Co pozitivního na tom klient T-Mobile získá? A konečně, jakou finanční odpovědnost ponese T-Mobile za případné zneužití vašich přístupových hesel? Nebo lidský faktor v T-Mobile selhat nemůže? Obáváme se, že pokud by tomu tak bylo, tak by ani tento článek nemusel vzniknout, protože nikoho by nenapadlo takové řešení jako je náhrada MobileBoxu Postm@nem! Pravděpodobně to bude nějak šikovně ošetřeno v uživatelských podmínkách.

My jsme se o odstavení služby dověděli náhodou, když jsem řešili s podporou T-Mobile problém spamu. Mimo to jsme 26.5.2011 dostali SMS, že 30.6. se bude služba ukončovat. Klient má 25 dní na to aby si našel odpovídající řešení problému.

Speciální stránky T-Mobile na toto téma jsou zde. Mimo jiné na nich naleznete vysvětlení...

"Zájem o obě služby dlouhodobě klesal, a proto jsme se je rozhodli nahradit jinými službami."

Tomu prostě nevěříme! Aby zájem mohl klesat, museli by se stávající uživatelé od této služby odhlašovat a svoje schránky rušit. Neznáme nikoho, kdo by se od takové služby odhlašoval. Je to jen náhoda nebo jsme jen špatně informovaní a v ČR vypukla odhlašovací mánie? To už spíše věříme konspirační teorii, že se někomu nechtělo udržovat poštovní servery MobileBoxu, ze kterých žádný velký profit nekoukal. T-Mobile má údajně okolo 5,5 milionů zákazníků. Nevíme sice kolik z nich o MobileBoxu bylo informováno a mohlo jej reaálně využívat, ale jistě nešlo o malý počet. Mezi nimi je nemálo těch, kteří s námi budou souhlasit.

Celá kauza na nás působí stejným dojmem jako letošní zavedení 130Kč sankce za upomínku pro pozdní platbu u tarifních zákazníků nebo "velmi praktické" SMSky informující, že když do dvou dnů nezaplatíte, dostanete zmíněnou upomínku. Kdo takovou SMSku dostal v pátek nebo ve čtvrtek a spoléhal, že platba s bankovního účtu dojde včas, ví svoje a má jistě velmi pozitivní mínění o dalším ze skvělých nápadů, jak zákazníkům T-Mobile zpříjemnit život. Nikdo nezpochybňuje právo T-Mobile dostat zaplaceno včas za jeho služby, se kterými jsme i my sami spokojeni, ale nikomu by nic neupadlo, kdyby varovná SMSka přicházela s výrazně delším odstupem, který reálně dovoluje použít bankovní převod nebo kdyby T-Mobile do faktury mimo den doporučené splatnosti uvedl i datum finálního odpojení služeb.

Obě záležitosti mají podobný styl a "rukopis" ve vztahu k zákazníkovi. Obě hledí dovnitř společnosti T-Mobile a vyžadují, aby se zákazník jednoduše přizpůsobil. Někdo asi spoléhá na to, že si to zákazník nechá líbit. Aby se ten někdo nespletl. Důvěra klienta v době přenostitelnosti čísel a podobných cen i služeb může mít mnohem křehčí základ, než si vynálezce zde uvedených novinek myslí.

Uživatelé Windows Mobile, ale jistě i komunikátorů s jinými operačními systémy mohou novou službu Postm@n nahradit, pokud mají vhodný datový tarif. Pak stačí změnit nastavení mobilních účtů přímo v přístroji...

Ušetří si tím zděšení nad požadavkem předat přístupové údaje u svých e-mailových účtů operátorovi a s největší pravděpodobností mu to bude i lépe fungovat.

Pridat.eu Sdílet







Tento článek si můžete přečíst na webu Palmserver.cz
https://palmserver.cz

Tento článek najdete na adrese:
https://palmserver.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=7840