Reklama budoucnosti reklama, která vás bude sledovat
Publikováno: Sobota, 05.08. 2017 - 21:00:00 Téma: Šeptandy a spekulace
Všichni velice dobře známe reklamu, je téměř nemožné se s ní nesetkat. V současnosti se však objevuje reklama, která si o vás dokáže zjistit různé informace, podle kterých na vás cílí konkrétní nabídkou Jak taková reklama budoucnosti funguje?
Amazon – průkopník reklamy budoucnosti
Odpověď na otázku, jak vypadá a jak funguje reklama budoucnosti, dává patent firmy Amazon s nepříliš zajímavým názvem Trigger agents in video streams from drones. Amazon má již tento patent schválený pro drony, které naskenují váš obchod, provozovnu či bydliště během dodávky vámi požadovaného zboží. Získané informace slouží firmě k tomu, aby vás oslovila a doporučila vám konkrétní zboží, které budete potřebovat.
Zařízení, která naskenují místo dodání zboží, mohou být kamery, vidokamery, dokonce i zvuková čidla a mikročipy. Jejich úkolem je okamžitě předávat získaná data serverům k analýze.
Dron, který dodává zboží, obsahuje namontovaný systém, který je schopen zachytit obraz a často i zvuk a procesor, jehož úkolem je prozkoumat obraz a nezřídka i zvukový záznam a spustit naprogramované pokyny, co s těmito dary dělat. Získaná data mohou být uložena v mezipaměti nebo skončí jako trvale uložená v externím serveru nebo v datovém centru.
Jakmile jsou data převedena na bity a bajty, není nastaven naprosto žádný limit, co s nimi firma může udělat. ¨
Jak může taková reklama vypadat
Na e-shopu nebo přímo v prodejně si objednáte zboží a necháte si ho do firmy dovést do vaší provozovny, firmy nebo do vašeho bydliště. Na tom není nic neobvyklého, to je zcela běžná záležitost. Méně běžné je, že vám požadované zboží dodá dron.
Objednali jste si zboží a dron vám je dodá ke dveřím. Během dodání zboží vidokamera či jiné zařízení, kterým je dron vybaven, pořídí video i audio záznam z místa dodání. Získaná data putují do firmy, kde jsou analyzována.
Po krátké době vám může přijít e-mail tohoto znění: Dobrý den, pane Novotný, při posledním průletu dronu nad Vaším pozemkem jsme zjistili, že Váš zahradní nábytek je již sešlý, Váš trávník neudržovaný a Vaše střecha by potřebovala opravit. Rovněž jsme si všimli, že máte nadváhu. Dovolujeme si připomenout, že vyšší tělesná hmotnost s sebou přináší zdravotní rizika, jako je například onemocnění srdce a cév, diabetes, nemoci pohybového aparátu. Doporučujeme Vám využít naše přípravky na podporu hubnutí. Zde máte nákupní seznam. Klikněte, prosím na tlačítko. Děkujeme Vám za Váš nákup.
Reklama budoucnosti – pohodlná i riziková
Není pochyb, že oceníte, když si například dron všiml Vaší rozbité střechy a firma Vám obratem zaslala nákupní seznam, ve kterém je vše, co pro opravu střechy potřebujete. Je to milé a hlavně pohodlné. Nemusíte nic hlídat, nemusíte přemýšlet, to za vás dělá firma. Na vás je pouze si přečíst dodaný nákupní seznam, kliknout na požadované tlačítko, nechat si přivést zboží a zaplatit. Nic víc. Jak je to pohodlné a příjemné!
Toto pohodlí však v sobě skrývá rizika. Údaje, které o Vás shromáždila firma, může využít nejen k tomu, že Vás osloví s cílenou reklamou, připravenou konkrétně pouze pro vás. Tyto údaje, spolu s dalšími údaji o milionech dalších zákazníků, včetně identifikačních dat, jako je například jméno a adresa, může prodávat jiným firmám.
Vy jako klient spolu s dalšími klienty nemáte vůbec tušení, komu všemu se údaje o Vás dostaly do rukou. Stručně řečeno, získaná data jsou již věcí veřejnou, to znamená konec Vašeho soukromí. Používá-li tento způsob reklamy firma Amazon v USA, bylo by přinejmenším zvláštní, kdyby jí v blízké době nevyužívali provozovatelé e-shopů a reklamní společnosti. A nejen v USA.
Zdroj:zive.cz
247wallst.com
thestack.com
|