Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6625
Komentářů: 2031

Doporučujeme

Zajišťujeme na míru kurzy a školení kybernetické bezpečnosti a informační bezpečnosti a to jak pro běžné uživatele, tak i pro IT odborníky a manažery.

Přesuňte starost o všechno IT na cloud pro podnikání od české společnosti Algotech s non-stop zákaznickou podporou.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu!

Sponzorované odkazy:


Český T-Mobile si u nás v posledních měsících příliš popularity nezískal. Trend některých nově zaváděných opatření dává tušit, že řada "dobrých nápadů" buď pochází z jedné osvícené hlavy nebo sleduje sleduje linii, kterou tato hlava silně preferuje. Naše redakční e-mailová schránka se během posledních několika málo dnů začala plnit rozhořčenými reakcemi kamarádů, přátel a čtenářů na poslední z těchto "dobrých nápadů".

Tím je rušení oblíbených poštovních schránek MobileBox a MobileBox Easy, které většině zákazníků T-Mobile sloužily dlouhá léta jako služba pro informování formou SMS o příchozích e-mailech. Fungovalo to znamenitě. Uživatel si ve svých původních e-mailových schránkách prostě jen nastavil přeposílání kopií na MobileBox Easy (tato služba byla zdarma) a když mu na hlídanou adresu někdo@jehodoména.cz přišel e-mail, odeslala se kopie na jeho MobileBox, odkud se okamžitě odeslala SMS na telefonní číslo uživatele. Tato praktická služba naprosto spolehlivě fungovala dlouhá léta a uživatele s ní byli spokojeni, snad až na relativně nízkou kapacitu bezplatné schránky, která se musela čas od času uvolnit od starých e-mailů, aby mohla dále fungovat.

Co nám v tuto chvíli T-Mobile nabízí jako náhradu? Založení freemailu na Google či Seznamu (atp.) a službu Postm@n. Ta má několi podob. Jedna je free a nabízí přeposílání, které obsahuje adresu odesílatele, předmět a text, a to do celkové délky 160ti znaků. V tom samozřejmě problém není, ale k meritu věci se ještě dostaneme. Druhou možností jsou tzv. "Dlouhé SMS", což je placená služba s celkovou délkou zasílaného textu 478 znaků (1 až 3 SMS). Třetí možností je pak placené přeposílání MMS s délkou textu 1000 znaků a s přílohami. Máte pocit, že to nezní špatně? Bohužel, odpovědné osoby v T-Mobile asi trpí stejnou iluzí.

Takže nyní se podívejme, v čem je problém, proč klienti nadávají a proč řada z nich vážně uvažuje o změně operátora. Jde o to, že v T-Mobile zapomněli na prastarou manažerskou zásadu, která všem rozumným řídícím pracovníkům a šéfům firem velí nezasahovat do věcí, které fungují, když je co zlepšovat jinde (v ostravštině to zní mnohem šťavnatěji).

Služba Postm@n funguje na základě POP3 a celou původní službu převrací doslova naruby. Místo aby notifikační SMSka byla vyslána při příchozím e-mailu na MobileBox, dojde k odeslání SMSky až po té, kdy se vám T-Mobile podívá do vaší soukromé e-mailové schránky a zjistí, že v ní je nová zpráva! Ano, čtete dobře. V T-Mobile si někdo skutečně vážně představuje, že jim dáte svoje přístupová hesla do vašich soukromých i firemních e-mailových schránek! Aby toho nebylo málo, tak tento geniální mechanismus má ještě jeden "hák". T-Mobile vám do vašich schránek chce nahlížet v nějakých časových intervalech, které se podle prvních a poměrně realistických odhadů mohou pohybovat v rozmezí 5ti až 20ti minut, ale nikde není zaručeno, že to nebude trvat déle! Pravděpodobně se tím zatíží i komunikace s poštovními servery, což může mít i další důsledky (to budou mít na Seznamu radost, až se jim zvýší dotazy na poštovní servery o řekněme dva miliony za pět minut).

Takže si to shrňme, protože tato jen těžko uvěřitelná noční můra vyžaduje na pochopení mnohem více fantazie, energie a logického myšlení, než bylo bezpochyby třeba na rozhodnutí o jejím uvedení v reálný život.

T-Mobile vám místo bezproblémové a rychlé služby, která po doručení e-mailu okamžitě posílala SMSku na váš mobil nabízí nesrovnatelně pomalejší službu, kde nějakých 10-20minut nemusí hrát roli a ještě vyžaduje volný přístup do vašich privátních nebo firemních poštovních schránek! A to nemluvě o práci, kterou přidá svým klientům tím, že je nutí ztrácet čas nastavováním přístupu k jednotlivým schránkám.

Co asi tak vedlo k takovému "nápadu"? Jakou přidanou hodnotu má nová služba oproti staré, která spolehlivě fungovala mnoho let a snad ještě od doby původního Paegasu? Co pozitivního na tom klient T-Mobile získá? A konečně, jakou finanční odpovědnost ponese T-Mobile za případné zneužití vašich přístupových hesel? Nebo lidský faktor v T-Mobile selhat nemůže? Obáváme se, že pokud by tomu tak bylo, tak by ani tento článek nemusel vzniknout, protože nikoho by nenapadlo takové řešení jako je náhrada MobileBoxu Postm@nem! Pravděpodobně to bude nějak šikovně ošetřeno v uživatelských podmínkách.

My jsme se o odstavení služby dověděli náhodou, když jsem řešili s podporou T-Mobile problém spamu. Mimo to jsme 26.5.2011 dostali SMS, že 30.6. se bude služba ukončovat. Klient má 25 dní na to aby si našel odpovídající řešení problému.

Speciální stránky T-Mobile na toto téma jsou zde. Mimo jiné na nich naleznete vysvětlení...

"Zájem o obě služby dlouhodobě klesal, a proto jsme se je rozhodli nahradit jinými službami."

Tomu prostě nevěříme! Aby zájem mohl klesat, museli by se stávající uživatelé od této služby odhlašovat a svoje schránky rušit. Neznáme nikoho, kdo by se od takové služby odhlašoval. Je to jen náhoda nebo jsme jen špatně informovaní a v ČR vypukla odhlašovací mánie? To už spíše věříme konspirační teorii, že se někomu nechtělo udržovat poštovní servery MobileBoxu, ze kterých žádný velký profit nekoukal. T-Mobile má údajně okolo 5,5 milionů zákazníků. Nevíme sice kolik z nich o MobileBoxu bylo informováno a mohlo jej reaálně využívat, ale jistě nešlo o malý počet. Mezi nimi je nemálo těch, kteří s námi budou souhlasit.

Celá kauza na nás působí stejným dojmem jako letošní zavedení 130Kč sankce za upomínku pro pozdní platbu u tarifních zákazníků nebo "velmi praktické" SMSky informující, že když do dvou dnů nezaplatíte, dostanete zmíněnou upomínku. Kdo takovou SMSku dostal v pátek nebo ve čtvrtek a spoléhal, že platba s bankovního účtu dojde včas, ví svoje a má jistě velmi pozitivní mínění o dalším ze skvělých nápadů, jak zákazníkům T-Mobile zpříjemnit život. Nikdo nezpochybňuje právo T-Mobile dostat zaplaceno včas za jeho služby, se kterými jsme i my sami spokojeni, ale nikomu by nic neupadlo, kdyby varovná SMSka přicházela s výrazně delším odstupem, který reálně dovoluje použít bankovní převod nebo kdyby T-Mobile do faktury mimo den doporučené splatnosti uvedl i datum finálního odpojení služeb.

Obě záležitosti mají podobný styl a "rukopis" ve vztahu k zákazníkovi. Obě hledí dovnitř společnosti T-Mobile a vyžadují, aby se zákazník jednoduše přizpůsobil. Někdo asi spoléhá na to, že si to zákazník nechá líbit. Aby se ten někdo nespletl. Důvěra klienta v době přenostitelnosti čísel a podobných cen i služeb může mít mnohem křehčí základ, než si vynálezce zde uvedených novinek myslí.

Uživatelé Windows Mobile, ale jistě i komunikátorů s jinými operačními systémy mohou novou službu Postm@n nahradit, pokud mají vhodný datový tarif. Pak stačí změnit nastavení mobilních účtů přímo v přístroji...

Ušetří si tím zděšení nad požadavkem předat přístupové údaje u svých e-mailových účtů operátorovi a s největší pravděpodobností mu to bude i lépe fungovat.

Pridat.eu Sdílet

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 31.05, 2011  Autor: Josef Tkáč   Téma: Názory a polemiky
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 5
Účastníků: 1

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Názory a polemiky

"T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu!" | Přihlásit/Registrovat | 20 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.05. 2011 - 14:11:01
Take jsem byl zdesen stejne jako autor. Osobne uz jen cekam, kdy to same udelaji i ostatni operatori.


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.05. 2011 - 15:06:35
 
Podle mě to souvisí s novým vedením T-Mobile. Časově to sedí. Nové koště! S TM jsem byl spokojen, ale teď taky zvažuji, že se dám jinam. Zítra jdu k O2 se informovat a kromě cen bude tohle jedna z otázek, kterou na ně budu mít. Jinak dobře napsaný článek. Evidentně vytočený pisatel,a le ještě v mezích slušnosti, za to s notnou dávkou ironie a sarkazmu. takových článků více! Jen se nenechat uplatit reklamou.


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 09:16:38
 
Podobně, ale zvažuji Vodafone. 3G už mají taky tak proč ne.


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 02.06. 2011 - 07:59:32
 
MobilEasy pouzivame cela rodina. Stejne tak znam haldu lidi, kteri si ted t-mobile stezuji. TM ma samozrejme tak hezky napsanou smlouvu, ze se po 2 letech automaticky prodluzuje o dalsi rok atd. Takze rychly odchod neni jednoduchy a TM to vi. Ja si uzpusobil gmail na Androidu a na t-mobile kaslu. Data jedu pres vodafone.


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 17.03. 2018 - 05:22:24
 
Longchamp [www.longchampcom.us.com]
Under Armour [www.underarmour-outlet.us]
Ralph Lauren Outlet [www.ralphlaurenoutlet-store.us.com]
Nike Cortez Classic [www.nike-cortez.org]
Michael Kors Outlet Online [www.michaelkorsoutletonline-official.us.com]
Ralph Lauren

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 05.04. 2018 - 00:46:07
 
NMD [www.nmd.us.com]
Michael Kors Canada [www.michaelkorscanada-outlet.ca]
Christian Louboutin [www.christianlouboutininc.us.com]
Michael Kors [www.michaelkors-ca.ca]
Pandora Charms [www.pandorascharms.us.com]
Adidas Outlet [www.adidas-outlets.us.com]
Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.05. 2011 - 14:50:15
Podle dopisu, který jsem dostal od TMO by měli stahovat POP3 účty 4x za hodinu (psal jsem jim, že postman zřejmě nefunguje na žádné mé schránce, ale pak jsem zjistil, že sice funguje, ale ne okamžitě, jak jsem byl zvyklý z MobileBoxu). To by bylo krásné, ale zatím je typický čas mezi doručením mailu do schránky a doručením SMS > 30 minut!! Zatím jsem dostal DVĚ SMS v čase pod 20 minut. Dneska jsem jim to psal, jsem zvědav, jak to budou okecávat. Jinak mezi 26.5. a 30.6. fakt nejsou 4 dny. Co se týče zneužitelnosti hesel: Pro tento případ jsem si holt založil novou schránku na gmail a na ni přesměroval poštu, která zatím chodila do MobileBoxu. Maily v této schránce průběžně mažu. Jinak souhlas se článkem - zrušit to, co perfektně funguje a nahradit to něčím, co funguje přinejmenším sporně (o dopadu na providery těch schránek, ze kterých se tahají data nemluvě), je prostě prasárna :( A je to škoda, protože jsem jinak s TMO spokojen - jsem u nich od roku 1998...


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.05. 2011 - 15:12:41
 
Ten čas se dá otestovat, že poslat si e-mail a čekat SMSku. 30 minut to je tragédie, ale ani 15 není o moc lepší (4x za hodinu). Chce to najít službu, která má exchange a je klid. Tomu, že se jim nechce živit vlastní schránky věřím taky více než hlopé větě, která nevíc nedává smysl - o něco není zájem, tak vymyslím, něco mnohem néně použitelného a nahradím tím to první? Dělají z nás pitomce?


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 08:59:29
 
:) No však přesně tak jsem to testoval. Do Subject jsem si napsal čas, abych to pak v SMS dobře viděl... Pod půl hodiny se vejde jen zcela výjimečně :-( Takže o 4x za hodinu si mohu nechat leda zdát (a i těch 15 minut by bylo hodně...)


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 09:15:36
 
Děsné! Přesně jak píše autor článku! Nedrbat do něčeho co funguje! U nás v práci když přišlo nové vedení a začalo drbat do fungujících věcí, vždycky jen nadělalo další problémy firmě a po roce bylo odejíto. Budu zvažovat odchod k O2. Už jsem taky zaplatil těch 150 Kč za pozdní platbu. Úplně zbytečná buzerace, protože jako paušál stejně zaplatit musím, aby mě neodpojili. Tahle novinka zbytečně buzeruje zákazníky, kteří jim pravidelně platí, ale když se dostanou do problémů (nám třeba zpozdila firma výplaty) , tak mu po novém začnou skákat po hlavě a strhávat 150 Kč! 10 let to šlo bez toho a najednou bič na zákazníky a stupidní výmysly s rušením dobře fungujících služeb! A´t se jsou bodnout!


[ Odpovědět ]

Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 31.05. 2011 - 15:33:47
Souhlas se článkem. Postup TMO je nepochopitelný!


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 01:50:57
 
kdyz pominu uvedenou vec ( zruseni teto sluzby) , jeste jedna komicka vec se zasilanim vyhruzne sms.
pokud mate od tmobile adsl , tak to vam funguje ( je evidovano) pod nejakym telefonim cislem no a na tohle cislo posilaj sms.
takze vam klidne poslou sms na cislo adsl linky .
teda zajimalo by me, jak predpokladaj, ze to dojde ???


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 08:28:25
 
Jenom chci upozornit,že TMobile změnil server příchozí pošty z POP3 na IMAP4. Takto se mi to automaticky překonfigurovalo ( cca před týdnem) v nastavení emailového účtu v PDA ..... takže nyní tam mám imap.t-email.cz a typ účtu IMAP4..... Přes POP3 to již nefunguje.


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 08:41:55
 
panebože! Furt něco!


[ Odpovědět ]

Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 08:43:30
Tohle fakt průšvih! Ale jak to řešit? Buď přechod jinam nebo najít nějakou službu, která poskytuje Exchange server. Nevíte někdo o něčem takovém?


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 01.06. 2011 - 09:18:44
 
S tím exchange to není špatný nápad! Ale nevím, jestli to někdo nabízí na hostingu nebo jako samostatnou službu pro freemaily. Jestli ano, bude to placené si myslím


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 02.06. 2011 - 08:54:54
 
exchange je pro hotmail zadarmo


[ Odpovědět ]

Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 02.06. 2011 - 08:56:50
doufám že brzo naběhnou do ulit chlápci o TMO s anketama...


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 28.06. 2011 - 20:26:06
 
:) Naběhnou... Taky to mám už 13 let skoro a byla to skvělá služba, velká škoda!


[ Odpovědět ]
Re: T-Mobile naštval klienty - ruší oblíbenou službu! (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 28.06. 2011 - 20:26:07
 
:) Naběhnou... Taky to mám už 13 let skoro a byla to skvělá služba, velká škoda!


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.23 sekund