Produkt dne

Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6129
Komentářů: 993

Doporučujeme

Pořiďte kvalitní repasované PC a šetřete chytře.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Dynavix Theta - II. díl recenze

Sponzorované odkazy:


Dynavix Theta nabízí 4" LCD displej s rozlišením 480 x 272 pixelů a integrovaný přijímač GPS SiRF Star III LP. V kombinaci s navigačním systémem Dynavix 7 Holiday jde o pohodlný nástroj pro navigaci v osobním nebo firemním automobilu.V předchozí části recenze jsme se podrobně věnovali obsahu balení a podívali jsme se i na technické parametry přístroje. Dnes provedeme instalaci do automobilu a vyzkoušíme PND Dynavix Theta v praxi. Nezapomeneme ani otestovat podporu TMC-RDC, kterou nabízí jak Dynavix 7, tak samotná Theta...

Oživení přístroje
Námi testovaný přístroj, jako ostatně většina zařízení, vyžaduje prvotní dobití baterie nebo připojení napájecího adaptéru. Po připojení adaptéru a stisknutí hlavního spínače se nejprve displej rozzáří zeleně a hned po té nabídne odsouhlasení licenčních podmínek...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Po potvrzení, následuje známá obrazovka navigačního systému Dynavix 7...

V případě, že se uživatel pokusí nesouhlasit s licenčním ujednáním, dostane se na startovací obrazovku a celý proces se opakuje tak dlouho, dokud nedojde k potvrzení souhlasu...

TMC/RDS modul
Tento modul není součástí balení a je nutno si jej zakoupit zvlášť. Modul, který jsme měli k dispozici byl typu GNS TrafficBox FM9 RDS/TMC USB2USB. Jde tedy o stejný modul, jaký jsme testovali s Dynavix Cube Alpha (tady a zde). Na obrázku vidíte kompletní sestavu, kterou si odnášíme do automobilu. Obsahuje Dynavix Theta s držákem, DC adaptér a zmíněný TMC-RDS modul s nezbytnou anténou...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Instalace do vozidla
Jako obvykle, nejprve připevníme držák na vybrané místo a optimalizujeme polohu displeje, tak aby řidič měl okamžitý přehled a aby mu přístroj nepřekážel v pohledu na vozovku...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Následuje připojení TMC-RDS modulu a napájení ...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Zbývá už jen připojit externí anténu...

Anténu připevníme k čelnímu sklu, a to pomocí dvou přísavek, které jsou na ni navlečeny...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Testujeme v praxi
Dynavix Theta obsahuje navigační systém Dynavix 7, jehož podrobný popis včetně kompletní sady screenshotů si můžete prohlédnout v naší předchozí recenzi. V případě PND se totiž budeme muset spokojit pouze s omezeným počtem fotografií displeje.

Po ukončení instalace sady Dynavix Theta můžeme konečně spustit navigaci...

Uděláme si malý výlet a aby to nebylo tak úplně jednoduché, tak si zadáme složitější trasu s 3 body. V menu zadáme první bod trasy, kterým bude Hýlov, což je část města Klimkovice, kde jsou významné solné lázně...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Po vyhledání a zobrazení na mapě tento bod pomocí manažera tras uložíme do trasy...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Dalším bodem bude supermarket Baumax v nákupním komplexu Shopingpark, který vyhledáme pomocí POI...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Třetím bodem trasy a zároveň cílovou stanicí bude železniční stanice Ostrava-Svinov, kterou rovněž nalezneme pomocí bodů zájmů - POI...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Na závěr si prohlédneme celou trasu a můžeme se vydat na cesty...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Na displeji si můžete všimnout 3D zobrazení projížděné trasy i několik ikon POI (2 restaurace, nemocnice a pošta)...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Tady jsme na jednom z nově budovaných nájezdů na budoucí dálnici D47. Již v první recenzi jsme Dynavix 7 chválili za nové mapy Teleatlasu a toto je malý důkaz jejich aktuálnosti...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Tady již přijíždíme k druhému cili - Shopingpark Avion - Baumax...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Zde si uděláme malou přestávku v jízdě a pohrajeme si z TMC-RDS. Dynavix 7 umí využít tuto užitečnou technologii pouze na území ČR, což je informace, kterou někteří naši čtenáři požadovali. Pro nastavení TMC-RDS musíme do poslední obrazovky v "Menu Volby", kde nalezneme volbu "Dynavix Live!"...

Vybereme všechny možnosti (prstem je označíme křížkem) a stiskneme volbu "Nastavení TMC zařízení". Zde vybereme port "COM1: Raw IR" a okamžitě se začínají načítat zprávy z různých rozhlasových stanic. Asi největší porci nám nabízí rozhlas ČR 1...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Následně v "Menu Volby" nacházíme volbu "Seznam událostí Live!" a můžeme si přečíst jaké problémy se kde vyskytují...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Nebo si můžeme nechat kritická místa ukázat přímo na mapě...

Konec přestávky. TMC-RDS neukazuje na naší trase žádné potíže, takže pokračujeme ke konečnému cíli, kam skutečně po chvíli bez potíží dojíždíme...

Pro zvětšení si klikněte na obrázek

Závěr
S Dynavix Theta jsme podle našich záznamů projeli 1248 km po silnicích v severomoravském a jihomoravském kraji a absolvovali jsme i krátký výlet do sousedního Polska, přesněji do polského města Cieszyn. Navigace pracovala bezproblémově a byli jsme spokojeni jak se samotným systémem Dynavix 7 Holiday, tak s přístrojem Dynavix Theta. U toho oceňujeme hlavně brilantní displej s velkou plochou a jemným rozlišením. Ovládání prstem, pro které je Theta určena, je pohodlné, i když některá drobnější softwarová tlačítka, resp. volby mohou vyžadovat větší pozornost a trochu zvyku. Například volby na hlavní navigační obrazovce by si jistě zasloužily větší plochy. To se samozřejmě netýká tlačítek v "Menu Volby" ani tlačítek v "Menu Navigace", která nabízejí luxusní velikost a plně využívají velkorysý displej.

Spokojeni jsme byli i s hlasovou navigací včetně hlasitosti a kvality zvuku nebo s kvalitou mapových podkladů.

Jediné, co nás mrzelo, ale nesouvisí to přímo s navigací Dynavix 7 je stále nedostatečná podpora TCM-RDS u nás. Za dobu, která uplynula od našeho testu Dynavix Cube Alpha (srpen 2006) se situace vůbec nezměnila nebo jsme prostě nějaké změny nepoznali. Tomu, že v celé Ostravě a blízkém okolí není žádný dopravní problém, uzavřená ulice nebo alespoň zúžený jízdní pruh nemůže věřit snad ani ten největší optimista. Ale ani zprávy z Prahy na to nebyly o mnoho lépe. Instituce, které by toto měly mít na starost, zřejmě stále spokojeně spí.

Pokud bychom tedy měli celý systém stručně charakterizovat na základě naších zkušeností, tak můžeme potvrdit, že Dynavix Theta je spolehlivá navigace s nejnovějšími mapovými podklady, která uspokojí řidiče s vyššími požadavky na pohodlí a na lepší zobrazení detailů. Těm náročnějším nabídne i TCM-RDS funkční na našem území.

Za zapůjčení přístroje děkujeme společnosti Telematix, na jejíž stránkách si můžete přístroj Dynavix Theta zakoupit. Námi testovaná varianta Holiday je zde k dostání za příznivou cenu 7.500 Kč (včetně DPH), resp. 6302,52 Kč + DPH.

První díl recenze, kde si můžete prohlédnout obsah balení a jednotlivé komponenty, naleznete zde.

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 07.06, 2007  Autor: Josef Tkáč   Téma: Recenze GPS - software i hardware
 

Související odkazy

· Více o tématu Recenze GPS - software i hardware
· Další články od autora Josef Tkáč


Nejčtenější článek na téma Recenze GPS - software i hardware:
Dynavix 7 - recenze nové verze

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 0
Účastníků: 0

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

Recenze GPS - software i hardware

"Dynavix Theta - II. díl recenze" | Přihlásit/Registrovat | 4 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Dynavix Theta - II. díl recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 07.06. 2007 - 07:24:13
Marná sláva, velký displej je silný argument. Jsem zvědav jak se prosadí třeba HTC Athena a jestli to bude stejný trhák jako iPAQ hx4700. Navigovat se sice dá i na smartpounu, ale pak je to úplně o něčem jiném. Pochopil to i Garmin a další, kteří dnes nabízejí širokoúhlé displeje.


[ Odpovědět ]

umístění na čelním skle (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 09.06. 2007 - 00:16:29
chtěl bych se zeptat, je daný přístroj schválen pro provoz na pozemních komunikacích a jak vzorové umístění v recenzi odpovídá platné zákonné úpravě?


[ Odpovědět ]
Re: umístění na čelním skle (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Sobota, 09.06. 2007 - 06:49:35
 
Droid: Proč by neodpovídalo? Zákon přeci hovoří jasně, "nesmí překážet ve výhledu". Takže umístění může být jakékoli. Nám se nedávno policicajt taky snažil dělat problémy, ale kolega ho přesvědčil, že při své výšce se mu ta přísavka kryje s horní hranou obrysu vozidla, takže neovlivňuje výhled. Policista to nakonec uznal. To nastavení je individuální, nejhůř na tom jsou malí lidé a ženy, kteří sedí nízko. Pro ty bych doporučoval místo přísavky montáž na palubku. Sám to mám kvůli ženě taky tak.


[ Odpovědět ]
Re: umístění na čelním skle (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 10.06. 2007 - 23:10:05
 
no, podíval jsem se ještě jednou na předmětné fotografie a usoudil jsem, že, aby se přísavka nekryla s horní hranou obrysu vozidla, muselo by se jednat o cca 3 metrového habána. A o druhé části problému v duchu daného zákona, tj. zda je dané zařízení schváleno pro provoz jsem se nedozvěděl nic. Zřejmě není stejně jako valná většina ostatních.
Jinak se omlouvám, bylo to z mé strany lehké šťouchnutí, které však nebylo myšleno zle. Sám jezdím, a hodně, na neschválených zařízeních, nevadí mě to a problémy jsem zatím neměl.


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.25 sekund