Produkt dne

Anketa

Jaký tablet si vyberete?

iPAD od Apple
Android od ACERu
Android od Samsungu
Android od ASUSu
Android od jiného výrobce
Windows 8 od Microsoftu
Tablet považuji za zbytečnost



Výsledky
Další ankety

Účastníků: 6081
Komentářů: 845

Doporučujeme

Pořiďte kvalitní repasované PC a šetřete chytře.

O nás

Informace o Palmserver.CZ a kontakty na vydavatele jsou zde. Neposkytujeme rady ohledně software ani hardware! Není to v našich silách. Prosíme, abyste kontaktní informace nezneužívali pro výše uvedené účely.

Be-on-road 2.0 Europe - recenze

Sponzorované odkazy:


Již dříve ohlášená nová verze navigačního systému Be-on-road byla oficiálně představena koncem minulého týdne a dnes vám přinášíme jeho první podrobnou recenzi. Budete se moci sami přesvědčit jak výrazně se aplikace změnila a zda změny zvýšili konkurenceschopnost na náročném trhu navigačních systémů. Recenze navazuje na PR článek, který k datu uvolnění komerční verze Be-on-road 2.0 vydala brněnská společnost Aponia Software s.r.o.. Uvedený PR článek je důležitý i vzhledem k tomu, že informuje o cenových relacích nového verze i o tradičně velkorysém vztahu ke stávajícím zákazníkům. Ten se projevuje neobvyklým upgrade zdarma i výhodnými cenami upgrade na vyšší verze, resp. verze s rozsáhlejšími mapovými podklady. Najdete tam i souhrn novinek, které verze 2.0 přináší.

Již z předchozích PR článků Aponie a hlavně z uvolněných screenshotů bylo zřejmé, že jde o průlomovou verzi, která přináší zásadní změnu designu aplikace a mnoho dalších funkcí. Následující řádky by vám měli ukázat, jestli tomu tak skutečně je. Pro porovnání se pak můžete podívat na rozdílovou recenzi starší verze Be-on-road Central Europe 2006.7.

Instalace
Na Instalaci se toho moc nezměnilo nebo alespoň jsme si ničeho zásadního nevšimli. K dispozici jsou dvě cesty jak produkt zakoupit a instalovat. První je klasický nákup CD/DVD a druhou cestou je zakoupení přes Internet s následným stažením software a jeho instalací. To je také cesta pro ty, kteří již licenci BOR (Be-on-road) mají a chtějí využít neuvěřitelného upgrade zdarma, který Aponia svým zákazníkům nabízí.

V tomto případě stačí vstoupit na oficiální stránky BOR, a to do tzv. Samoobsluhy, kde na uživatele čeká 722,54 MB velký instalační soubor (pro verzi Central Europe) a čtyřbodová instrukce, kterou je nutno dodržet. Stažení takového objemu dat může při pomalejším připojení trvat, ale trpělivost se v tomto případě vyplatí. Na stejné stránce je i podrobná elektronická příručka k systému ve formátu PDF, která obsahuje vyčerpávající návod na instalaci a detailní popis ovládání programu. Samotná instalace je velmi jednoduchá, což platí i v případě nákupu nové produktu. O většinu se postará nový Be-on-road Wizard. Nezbytnými kroky jsou registrace produktu a aktivace, které jsme již popisovali v předchozích recenzích Be-on-road.

Start aplikace
První znatelnou změnou je startovní obrazovka a následně seznam jazyků, který jsme si vybrali a nainstalovali v rámci instalace...

Po výběru jazyka se okamžitě dostáváme na hlavní obrazovku, která je nastavena do mapového režimu. Již zde si můžeme všimnout změny grafického provedení oproti předchozí verzi.Kontrastní červenou a tmavě modrou nahradila vzdušnější bleděmodrá barva a můžeme si všimnout i barevných 3D ikon...

Vpravo je posuvník pro zoom mapy, dole je 5 ikon. Po ikoně pro přepnutí z mapového do navigačního režimu následuje ikona pro hledání, pak pro přepnutí do 2D/3D a menu...

Hlavní menu aplikace
To nejdůležitější se skrývá zde. Menu obsahuje všechny potřebné volby, které si postupně probereme, i když nikoli po pořádku. Následující screenshoty ukazují kompletní menu v první úrovni. Jak sami vidíte, jsou zde přehledně označená a relativně velká tlačítka, která umožňují bezpečné používání i během jízdy. Každé tlačítko má kromě výrazné a snadno rozpoznatelné ikony i popisek...

Nastavení
Než se pustíme do práce s navigací a zkoušení nových funkcí, musíme nastavit program, podle našich představ, ale hlavně musíme nastavit komunikaci s GPS přijímačem. Zvolíme tedy volbu Nastavení...

... a pak GPS, kde zaškrtneme volbu "Autotetekce" a necháme připojení vyhledat. Je to pohodlné a rychlé...

Pokud chceme, můžeme se podívat na podrobnosti, tj. souřadnice, čas (GMT) a stav signálů z družic...

Vrátíme se do nastavení a zvolíme další tlačítko "Zvuky", kde nalezneme výběr možností pro hlasovou navigaci...

Příjemné hlasy Mirky a Zdeňka doplňují hlasy cizojazyčných mluvčích, pokud si uživatel nechal nainstalovat jejich podporu. Dále můžeme vybrat, jestli chceme hlasovou informaci o stavu signálu a sjetí z trasy. Pro někoho zbytečné až obtěžující, jiný bude spokojen. Tady volba závisí výhradně na uživateli a jeho představě o fungování navigace.

Další volbou v Nastavení je "Rychlost". Jedná se o jednu z užitečných novinek verze 2.0., která má na starosti hlídání a hlavně upozorňování na překračování rychlosti. Všimněte si volby "Pouze ověřená data". Je velký rozdíl mezi jízdou bez ověření a s ověřením. V praktické části recenze si o tom řekneme více. Dobrou vychytávkou je i možnost nastavení tolerance, která se může pohybovat od "0" až po 30% (odstupňováno po 2%). Tím lze eliminovat nepřesnost tachometru nebo zadat "toleranci" policie...

Následují volby "Aplikace", ve které oproti předcházející verzi přibyla QWERTY klávesnice, a "Vzhled", kde si kromě 3 skinů, můžeme nastavit automatické přepínaní mezi denním a nočním režimem podle aktuálního času. Skvěle vymyšleno!

A nyní několik screenshotů v různých barevných variantách a v nočním režimu...

Tady je třeba pochválit designéra, který dělal ikony a vybíral barvy. Prostředí aplikace je elegantní a zároveň dostatečně transparentní. Výrazné ikony se od sebe liší a nemělo by docházet k omylům při volbách. Velice příjemný je i noční režim, což jsme ocenili i při našem testování, kdy nedocházelo ke zbytečnému oslňování a únavnému "tahání za oči".

Další volbou je čas z GPS, díky kterému lze automaticky nastavovat přesný čas. Velice praktická záležitost...

Posledními řada tlačítek obsahuje volby "Klávesy", které definují klávesové zkratky a mapují hardwarová tlačítka, "Jazyk" a "Zobrazení", které upřesňuje poslední detaily nastavení...

Nyní se vrátíme do hlavního menu a prohlédneme si důležité tlačítko "Navigovat"...

Navigovat
Opět jsme v dalším menu, které nám nabízí 7 možností určení cíle. Položky "Domů", "Do práce" a "Oblíbené" nastavíme tak, že přepneme do mapového režimu a do 2D zobrazení. Následně vyhledáme požadované místo a dvojitým ťuknutím

Položky "Adresa" a "Body zájmu" doznaly grafických změn, ale jejich podstata se nezměnila. Pouze u bodů zájmu přibyly volby "Blízko cíle" a "Blízko adresy". Obě představují zajímavou inovaci, která může být velmi užitečná. Díky nim si lze zjistit, zda a kde se nachází potřebná místa. Například, kde jsou nejbližší parkoviště blízko cíle a tak podobně. Dobrý nápad!

Volbu "Adresa" nesmíme jen tak pominout. Vždyť se jedná o jednu z nejdůležitějších a nejčastěji používaných voleb ve všech navigačních systémech. Podívejte se tedy na několik screenshotů, které tuto volbu charakterizují...

Vše naši čtenáři znají z předchozích verzí, takže jen krátce. Prvotní je zadání cílové země, následuje zadání města a ulice. Upřesnění lze zadat podle dostupných informaci. Nejpřesnější je číslo popisné domu, pokud jej neznáme může pomoci nejbližší křižovatka a pokud neznáme ani tu, pak přichází na řadu volba "Kdekoliv" a nezbývá než po dojetí se doptat nebo jinak dohledat cíl...

Poslední je výběr trasy a povolení nebo zákaz placených úseků. Pokud toto všechno máme zadáno, můžeme vyrazit na cesty...

Na navigační obrazovce (navigační režim) je nyní možno vypnout zvuk, což je nová funkce, které také nelze upřít užitečnost. Hodí se například v případech, kdy je nutno telefonovat a hlasové navádění a upozornění by rušily hovor...

Poslední screenshot ukazuje nové prostředí pro plánovač tras, který se přesunul na první obrazovku menu, kde je jeho logické místo. Ikona s volantem patří simulaci trasy, ostatní je jako u předchozí verze, tj. přidávaní a odebírání bodů trasy a změny jejich pořadí...

Praktické testy a dojmy:
S navigací Be-on-road 2.0 Europe jsme tentokráte stačili najezdit pouze něco kolem 300 Km, což není zrovna mnoho, ale snažili jsme se otestovat chování programu v problematických místech, při sjetí s trasy a tak podobně. Projeli jsme 3 větší města a nechali se navádět na čísla popisná i různé body zájmu (POI). S potěšením musíme konstatovat, že BOR 2.0 se choval vzorně. Žádné náznaky nestability, dlouhého přepočítávání nebo jiných potíží.

Potěšil nás systém varování při překročení rychlosti. Je ovšem pravdou, že při častém překračování nebo při špatně nastavené toleranci může začít obtěžovat. Bude záležet na typu řidiče. Někteří jej vypnou (a zapnou až při hrozící ztrátě 12. bodu), někteří opatrnější řidiči tuto funkci ocení. V nastavení je volba "Pouze ověřená data", která se po vypnutí může působit problémy, protože vždy neodpovídá značení na silnici a velice často hlásí překročení. Toto se nám stalo několikrát, kdy značka dovolovala 70 km/hod, ale navigace se na nás zlobila už při 56km/hod. Se zapnutým ověřením, tyto problémy nebyly, ale také nás navigace méně hlídala, protože zřejmě neměla relevantní data. V každém případě jde o výbornou funkci, která může řidičům ušetřit nemalé peníze za pokuty a dokonce je ochránit před ztrátou řidičského oprávnění.

Dalším z praktických postřehů je evidentní zrychlení aplikace při přepočítávání trasy. Je vidět, že tady Aponia zapracovala nad stesky některých zákazníků. Pochválit musíme i noční režim, který je zpracován velice citlivě. Neoslňuje řidiče ve tmě, ale dovoluje pohodlnou orientaci v menu i na obrazovce navigačního režimu. Noční režim v praxi...

Závěr:
Navigační software Be-on-road 2.0 patří k současné špičce původních českých navigací a může se směle srovnávat i se zahraniční konkurencí, nad kterou vítězí cenou, sympatickou politikou vůči stávajícím zákazníkům a snadnou ovladatelností programu. Přehlednost nového uživatelského rozhraní je silnou stránkou produktu a celkově velice zdařilá grafika snese porovnání s jakýmkoli světově uznávaným produktem v této oblasti. Jde o moderní a dobře zpracovaný navigační systém, který nabízí dostatek zajímavých funkcí, ale hlavně ergonomicky promyšlené ovládání.

Rezervy vidíme v absenci podpory systému TMC/RDS, který se stává standardem. Uživatele se slabším zrakem by jistě potěšily větší číslice informující o době dojezdu, času k cíli a zbývající trase. Pokud by v některé z příštích verzí byla zakomponována i možnost operativního výpočtu alternativních tras (objížďky) a již zmíněné TMC/RDS, mohl by Be-on-road pomýšlet na nejvyšší příčky a rovnocenný souboj s navigacemi typu TomTom.

Cena za variantu Europe je 3.269,- Kč + DPH a cena za variantu Central Europe je 2.650,- Kč + DPH. To jsou velice příjemné ceny, při uvážení rozsahu a podrobnosti mapových podkladů i kvality produktu. Stávající zákazníci mají upgrade zdarma, což je věc velice vzácná a potěšitelná.

Za zapůjčení navigačního systému Be-on-road 2.0 Europe děkujeme společnosti Aponia Software s.r.o., která je producentem tohoto moderního navigačního systému.

Sponzorované odkazy:




Publikováno: 05.02, 2007  Autor: Josef Tkáč   Téma: O satelitní navigaci GPS
 

Související odkazy

Hodnocení článku

Průměrné hodnocení: 4.8
Účastníků: 5

Výborný

Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné

Možnosti

Související témata

O satelitní navigaci GPS

"Be-on-road 2.0 Europe - recenze" | Přihlásit/Registrovat | 14 komentářů | Vyhledávání v diskusi
Komentáře vlastní jejich autoři. Neodpovídáme za jejich obsah.

Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 05.02. 2007 - 11:03:20
Nováček: To nevypadá špatně asi to bude použitelný produkt. I cena je slušná ale moc se v GPS nevyznám. Existují i nějaké lepší navigace, které jsou česky a mají mapy českých měst.? Jak to je podrobné? Tam jsou jako čísla všech domů v ČR? To se mi skoro nechce věřit.


[ Odpovědět ]

Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 05.02. 2007 - 11:08:49
Super! To tedy pořádně zapracovali, vypadá to parádně. Jen jsem zvědav jak je to doopravdy s tím zrychlením. Počkám si až to uvidím na vlastní oči. Cena je taky dobrá, TCM nemám, tak mě netrápí. Uvidíme, uvidíme. Léto se blíží...


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Úterý, 06.02. 2007 - 14:36:17
 
Šlape jako hodinky! Zatím žádná závada nebo problém.


[ Odpovědět ]

Re: Be-on-road - starší verze 1.1.4.1 (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 07.02. 2007 - 18:18:15
Dobrý den,
rád bych se zeptal, zda někdo z vás nemá zkušenosti se starší verzí BeOnRoad 1.1.4.1. Mám ji zrovna půjčenou (bez manuálu) a nemohu přijít, jak zvolenou adresu (konkrétní ulice, popř. křižovatka ulic) uložit do oblíbených. Také zapsání do položek "Domů" a "Do práce" není možné.
Do teď jsem používal TomToma, kde ovládání bylo zcela intuitivní a bezproblémové.
A ještě dva poznatky z první navigace mezi Prahou a Brnem. 1) Plánovač tras opravdu tvrdošíjně trvá na své variantě cesty (na rozdíl od zmíněného TomToma, který cestu po chvíli bleskurychle přeprogramuje). 2) Držák (rameno s přísavkou) je na můj vkus příliš dlouhé, takže na tankodromu D1 (zejména na moravském úseku) často dojde k velkému rozkmitání obrazovky. To však jistě není chyba softwaru, který je zde recenzován.
Každopádně díky za jakoukoliv odpověď.
R.H.


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road - starší verze 1.1.4.1 (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 07.02. 2007 - 21:42:44
 
Dobrý den,
poradím se vůbec nezabývat verzí 1.1.4.1, která je už snad třičtvrtě roku stará. Stáhněte si upgrade na 2.0.0.0 ze samoobsluhy a bude se Vám pracovat líp (je zdarma). Zmiňovaná stará verze měla spoustu nedostatků. K držáku: jen jste nezmínil, co máte za zařízení ;) Přeji pěkný večer.


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road - starší verze 1.1.4.1 (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 08.02. 2007 - 22:47:41
 
V.K.: Domů, do práce nebo body uložíte velmi jednoduše. musíte do mapového režimu (nejlépe 2D) a stačí ěx ťuknout na místo, které chcete uložit a ukáže se vám malé menu,kde si zvolíte jestli to chcete uložit jako domů nebo do práce atd. Jinak je to v manuálu, ale manuál je asi na CD nebo v samoobsluze, kam asi nemáte přístup, že?


[ Odpovědět ]

Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 08.02. 2007 - 11:33:46
Předně bych chtěl říct, že nová verze vzhledem i funkčností je mnohem povedenější, než předchozí, zejména start aplikace je mnohem rychlejší (u původní trvalo 5-6 minut její spuštění).
Bohužel samotná navigace už tak dobrá není.
Provozuji aplikaci na PDA Yakumo deltaX 5 BT s procesorem Samsung 2440 300 MHz a OS WindowsŽ Mobile" 5.0 s RAM: 64 MB a ROM: 512 MB vybaveným 20ti kanálovým GPS přijímačem SIRF Star III, tedy ne nijak nadupaném, ale vcelku běžném a průměrném zařízení. Software Be On Road je kvůli velikosti instalované na 1GB SD kartě (60x). Podotýkám, že vypínám všechny běžící programy pro maximální uvolnění paměti.

Hlavním problémem je, že při navigaci (ale i v režimu zobrazování aktuální polohy) se zobrazená poloha velmi odlišuje od polohy skutečné (zaostává). Při jízdách po Praze se toto zaostávání v závislosti na rychlosti vozidla (20-80 km/h) liší od skutečné polohy v rozmezí 50-500 metrů - a doposud se mi nestalo, že by poloha odpovídala, pou

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Čtvrtek, 08.02. 2007 - 23:01:40
 
V.K. já mám sice rychlejší strojek, ale kamarád se kterým jsme si BOR koupili má starý Typhoon MyGuide 7000XL. Šunka s 16kanálovým GPS, kterou koupil v bazaru asi před půlrokem a to co popisujete mu nedělá. Včera jsem měl půjčné jeho azto i s navigací a jel jsem cca 600 km bez problémů s nějakým opožďováním. Takže bych si tipnul, že potíž bude spíše "na vašem přijímači". prostě někde máte chybu. Jinak já nevypínám žádné aplikace a BOR 2.0 mi funguje úplně krásně (HTC Trinity).


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 14.02. 2007 - 10:51:29
 
Chyba bude opravdu asi v mém PDA. Musím říct, že Aponia promptně a ochotně reagovala na moji připomínku, nabídla několik možných řešení, dokonce mi zavolali a zkusili jsme to řešit. Tedy z hlediska podpory a přístupu k zákazníkům je musím hodně pochválit. Bohužel ani hardreset to nevyřešil, jen jsem si uvědomil, že pomalá není jen navigace, ale hodně zpomalí celá aplikace v momentě, kdy se GPS připojí a začne komunikovat s družicemi.

Kdo ví...


[ Odpovědět ]

Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 11.02. 2007 - 09:40:18
Tak jsem zakoupil trial verzi a jsem trochu zklamán. Na MDA compact to tuhne a pomůže jen reset, tlačítka se nepřiřadí, po ukončení programu si to nepamatuje nastavení domů. Jinak to ale, pokud to zrovna nezatuhne, navádí skvěle. Ještě by si to mohlo pamatovat projetou trasu a případná kniha jízd by nebyla k zahození.


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 11.02. 2007 - 11:29:54
 
Zkuste hardreset zažízení, popř. flash ROMky (třeba v GSMobilu Vám ji přeflashují). Compacty jsou problematické.


[ Odpovědět ]

Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Středa, 28.03. 2007 - 13:01:11
Mně ta recenze přijde, s prominutím příliš nadšená a jako pokračování P.R. článku. Údaje souhlasí, nícméně v popisu dále chybí:
Program je psán jako idiotenproof a tudíž je naprosto neparametrizovatelný.
Nelze např. nastavit
1) vlastní cestovní rychlosti pro výpočet, ani nelze jednoduše zjistit s jakou rychlostí pracuje.
2) body zájmu "doma", "práce" a není to ani v manuálu
3) režim zobrazení portrait/landscape - program akceptuje to, co mu posílá zařízení - v mém případě HTC TyTN zapne landscape jen s vysunutou klávesnicí, což je do držáku poněkud nepraktické
4) vlastnosti hlasové navigace (jak často, kdy a co má navigace hlásit)
Dále:
5) program velmi ochotně zapomíná pracně spočtenou trasu (např. Praha-Velden/AT = 8:20 min) - při jakémkoli požadavku z navigačního menu se trasa ztratí a je nutno ji počítat znovu
6) neobjevil jsem rozumný způsob, jak zkontrolovat spočtenou trasu a současně o ni nepřijít, z itineráře nexi

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Neděle, 13.05. 2007 - 19:54:45
 
Proběhl jsem komentáře a doplňuji:
1. Používám QTEK telefon, karta 2GB v autě společně BT handsfree na autorádio. Máme koupenou ostrou verzi a systém provozujeme cca od konce února 07.
2. Potvrzuji, že pokud SW funguje, je vše O.K.
3. Základní potíž je nastartovat program a uchovat si nastavení. Na mém telefonu systém lehce padá, zejména při uvádění do provozu, (a když potřebujete podle něj jet). Absolvoval jsem se systémem cesty do Itálie a Rakouska. Někdy se nepodařilo nastartovat program vůbec, někdy pomohlo zadat kratší cíl.
4. Potrvzuji pomalejší odezvy. Jedete-li rychle mezi vesnicemi a nevíte kam, musíte u křižovatek zastavit a počkat, až Vás program dožene.
5. Nevyhovuje mi systém spouštění GPS, je to na moc mačkání a nevím, zda to funguje či nikoli. Vadí mi, že nastavení si neuchovává a tak, např. hlasitost a hlášení o sjetí bych musel při každém spuštění nastavovat. Domnívám se, že cíl cesty si uchová, jen když řádně dojedete do cíle.
Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]

Re: Be-on-road 2.0 Europe - recenze (Hodnocení: 0)
Od: Anonym - Pondělí, 28.05. 2007 - 10:52:49
Mám jednu výhradu a tá sa týka toho, že síce som si zakúpil Airis serie II, s informáciou, že tam bude nainštalovaných 37 štátov, s poznámkou, že niektoré majú iba "prújezdnou sieť " ako napr.Bulharsko.
Pri voľbe cesty do Bulharska z Českej republiky prístroj neumožňuje zadefinovať iné mesto ako SOFIA, takže napríklad ak sa vyberiete do Varny k moru, neinformuje o ničom.

Tak som skúsil voľbu Chorvátsko.
Tam mám byť plnohodnotná mapa, nie iba prejazdná.
A divte sa, prístroj umožní iba voľbu Sesvete, Zahreb a nič ďalej.
Takže i keď som si kúpil GPS s bezešvou mapou i do zahraničia s 37 štátmi, využívanie je veľmi obmedzené, lebo ani aktualizácia na Be on road, nie je k dispozícii a vraj bude "možno v lete"
Takže "aj ja by som mal asi zaplatiť za GPS AIRIS serie II niekedy v lete, keď dostanem za svoje peniaze celú službu, ktorú som si zakúpil?
Týmto som bol veľmi sklamaný a rozčarovaný budem až do chvíle, keď sa mi podarí obdr

Přečíst zbytek komentáře...


[ Odpovědět ]
Vzhled vytvořil Webdesign Dra-Go Copyright Œ 2007-2008. Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.24 sekund