Ve třetím čtvrtletí letošního roku se celosvětově prodalo 40 milionů tabletů, oznamuje ve svém reportu IDC. Na vině je pravděpodobně sílící poptávka po smartphonech a tradičních PC na úkor tabletů. Tablety tak klesají už dvanáctý kvartál po sobě. Oproti loňskému Q3 o 5,4 %.
Přední výrobci tabletů však nemusí být zase až tak zklamaní. Z pěti firem s největším počtem prodaných tabletů zaznemenaly čtyři nárůst prodejů. Apple prodal více než 10 milionů tabletů, druhý Samsung jich zvládl prodat 6 milionů. Následují Amazon, Huawei a Lenovo.
Za celkovým poklesem prodejů tabletů stojí zbytek výrobců, těm se totiž dařilo podstatně hůře. Z 18-ti milionů prodaných kusů v období od června do září v roce 2016 se jejich počet smrsknul na letošních 13 milionů za stejné období.
Podle výzkumu IDC osoby vlastnící jak konvertibilní notebooky tak tablety s odjímatelnou klávesnicí doporučí spíše konvertibilní notebook. O tom, zda se tablety časem stanou okrajovou záležitostí, nám dost možná něco napoví prodeje o letošních Vánocích.
Zdroj: